Verhalen die ertoe doen

Wij verkennen samen met onze opdrachtgevers wat de kernboodschap is die zij willen overbrengen en bepalen vervolgens welk type video het beste bij hun visie past.
In ons portfolio ziet u een aantal van deze mogelijkheden terug.

Spil in de Wijk | Aftermovie 2024
Aftermovie

 

Spil in de Wijk heeft ons benaderd voor het maken van een aftermovie van hun jaarlijkse netwerkbijeenkomst, waar professionals en vrijwilligers samenkomen om kennis, ervaring en inspiratie te delen. De organisatie verzocht ons om de bijzondere omgeving en (vergader)locaties vast te leggen, de omvang en impact van het evenement te benadrukken, maar vooral de plezierige sfeer en het enthousiasme van de deelnemers te laten zien.

Impuls Kerkrade | Nieuwe Werkwijze
Informatievideo

Impuls vroeg ons om hun nieuwe werkwijze visueel te presenteren. We hebben ervoor gekozen om de volledige klantreis in beeld te brengen, ondersteund door een informatieve voice-over. Dit helpt (potentiële) cliënten om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de werkwijze van Impuls. Daarnaast is er een tweede variant ontwikkeld met een meer vakinhoudelijke voice-over. Deze versie is specifiek bedoeld voor partners en professionals, zodat zij goed geïnformeerd worden over de methodiek en de mogelijkheden.

Gemeente Heerlen | Samen In De Buurt
Inspiratievideo

Voor Gemeente Heerlen mochten we een inspiratievideo maken rondom een lokaal burgerinitiatief. De gemeente vroeg ons om vooral de nadruk te leggen op het enthousiasme en plezier van de bewoners bij het opzetten van hun eigen activiteit. Daarnaast lieten we zien hoe de gemeente niet alleen betrokken is, maar ook zorgt voor financiële ondersteuning om deze initiatieven mogelijk te maken. Een warme, positieve video die laat zien wat er kan ontstaan wanneer bewoners en overheid samen optrekken.

Natuurkracht | Natuurkrachtmaand 2024
Impactvideo

Vanaf het eerste moment benadrukken wij de urgentie van de missie van Natuurkracht. Door te openen met krachtige nieuwsbeelden tonen we direct waarom actie hard nodig is. Vervolgens zie en hoor je beelden en quotes van deelnemers die letterlijk de handen uit de mouwen steken. Zij delen hun motivatie en laten zien hoe ze bijdragen aan een betere toekomst. Om de groei en impact van Natuurkracht zichtbaar te maken, hebben we statistieken verwerkt die tijdens de video toenemen. De video sluit af met een oproep tot actie om mensen te enthousiasmeren om een volgende editie ook deel te nemen.

Gemeente Simpelveld | Promo WijSimpelveld.nl
Productvideo

Voor Wijsimpelveld brachten we het rijke verenigingsleven van Gemeente Simpelveld in beeld. Op basis van een aangeleverd script maakten we een visuele reis door het aanbod, met zo min mogelijk woorden. Door vormgeving en animatie af te stemmen op de look & feel van de website, hebben we een digitale ervaring gecreëerd die voelt als een interactieve ontdekkingstocht.

Gemeente Valkenburg | IsolatieKLAAR
Productvideo

Voor het project IsolatieKLAAR in Valkenburg maakten we een uitgebreide video die het volledige isolatietraject laat zien: van het eerste advies tot aan de subsidieaanvraag en uitvoering. De video is bedoeld voor plaatsing op de website en geeft bewoners een helder beeld van wat er mogelijk is. Daarnaast ontwikkelden we korte reels voor social media die prikkelen en doorverwijzen naar de volledige video.